Publikacje naukowe

Google Scholar

Aktualna lista publikacji, z rejestrowanymi cytowaniami znajduje się na moim profilu na Google Scholar.

Część moich publikacji można znaleźć na moim profilu Academia, jeśli interesuje Cię któraś publikacja, a nie ma jej online, napisz! Moja dewiza to: bierzcie (i cytujcie) z tego wszyscy!

Poniżej wybór prac do 2023:

2023

Wróblewska, M. N., Balaban, C., Derrick, G., & Benneworth, P. (2023). The conflict of impact for early career researchers planning for a future in the academy. Research Evaluation, rvad024. https://doi.org/10.1093/reseval/rvad024

2022

Angermuller, J., & Wróblewska, M. N. (2022). “It’s creative stuff!” The REF Impact Agenda and the discursive repositioning of academics. Educational Studies Review, 40(2).

2021

Wróblewska Marta Natalia (2021), Research impact and academic discourse, Humanities and Social Sciences Communications (Springer Nature). https://doi.org/10.1057/s41599-021-00727-8

2020

Wróblewska Marta Natalia, “Theory, Practice, Activism: Gramsci as a Translation Theorist”, The Routledge Handbook of Translation and Activism, 2020, Routledge, Abingdon-on-Thames, Gould Rebecca Ruth (Editor), Tahmasebian Kayvan (Eds) (upcoming, accepted for print)

Wróblewska Marta Natalia, “Translations of the Prison Notebooks into Polish: A Gramscian Analysis”, Revisiting Gramsci’s Notebooks, 2020, Brill, Leiden, Historical Materialism Series, vol. 205, pp. 101-121, ISBN: 9789004337039,Antonini, Francesca, Aaron Bernstein, Lorenzo Fusaro, and Robert Jackson, eds, DOI: https://doi.org/10.1163/9789004417694_008

2019

Wróblewska Marta Natalia, “Impact evaluation in Norway and in the UK: A comparative study, based on REF 2014 and Humeval 2015-2017”, ENRESSH Working Papers, 2019, Centre for Higher Education Policy Studies University of Twente, Enschede, Vol. 1, 1-61, https://doi.org/10.3990/4.2666-0776.2019.01

Manrique Sergio, Wróblewska Marta Natalia, Good Bradley, “Rethinking research impact assessment: a multidimensional approach”, Fteval Journal for Research and Technology Policy Evaluation, 2019, vol 48, pp.159-175, DOI: 10.22163/fteval.2019.385

2018

Manrique Sergio, Wróblewska Marta Natalia, Good Bradley, “Rethinking research impact assessment: a multidimensional approach”, RUNIN Working Paper Series, Enschede: Center for Higher Education Policy Studies, Vol. 2018, No. 15, DOI:10.3990/4.2535-5686.2018.15

Christensen Jannick Friis, Dunne Sarah Anne, Fisher Melissa Suzanne, Fleischmann Alexander, McGill, Mary, Villesèche Florence, Wróblewska, Marta Natalia, “Powerful writing as writing “with””, Ephemera – Theory and Politics in Organization, 2018, 18 (4), pp. 865-879, ISSN 1473-2866 (Online) ISSN 2052-1499 (Print)

2017

Wróblewska Marta Natalia, “Ewaluacja „wpływu społecznego” nauki. Przykład REF 2014 a kontekst polski” [“Evaluation of Research Impact: the Case of REF 2014 and the Polish Context”] Nauka i Szkolnictwo Wyższe.(2017), 1(49), 79-104, ISSN: 1231-0298, doi: 10.14746/nisw.2017.1.5 

Wróblewska Marta Natalia, Angermuller Johannes, “Dyskurs akademicki jako praktyka społeczna. Zwrot dyskursywny i Społeczne Badania Szkolnictwa Wyższego” [Academic Discourse as a Social Practice. For a Discursive Turn and Social Studies of Higher Education]. Społeczeństwo – Kultura – Edukacja, 2017, Adam Mickiewicz University Press, Poznań, 2(12), pp. 105-128, ISSN 2300-0422. DOI 10.14746/kse.2017.12.5.